skip to Main Content
Romeo i Giulietta
PREMIJERA:

Osijek, 30. lipnja 2014. OLJK

PREMIJERA:

Varaždin, 13. rujna 2014.

KRATKO O PREDSTAVI:

Iz razgovora između Giuliette, njezine majke i dadilje s početka komada, u kojem majka Guliettu obavještava o mogućoj skoroj udaji, doznajemo da će Giulietta uskoro navršiti četrnaest godina. Majka Giuliettu gotovo kori što o tome već nije razmišljala, jer „od tebe mlađe, tu u Veroni, ugledne su gospođe i majke postale“, a „i ja sam tebe“, kaže, „u toj dobi rodila“.

Uistinu, četrnaestogodišnja Giulietta o tome još nije razmišljala, još je dijete, tek ulazi u godine u kojima se ozbiljnije odrasta, jednako kao i Romeo, kao i njegovi prijatelji Benvolio i Mercuzio, koji Romea, na njegovu tobožnju zaljubljenost u neku Rozalinu, mogu tek dobrodušno zadirkivati. No odrastanje, okolina u kojoj je život podređen besmislenom sukobu između dviju obitelji, roditelji, potpuno nesnalažljivi kada pravi problemi zaokupe njihovu djecu, nadiru hitro i preplavljuju naše junake neslućenom žestinom.

Prva ljubav, snažna, strastvena, neobjašnjiva, beskompromisna, zahvaća Romea i Giuliettu. Strasti općenito, one prve, eruptivne, još nesvikle na kompromise, prožet će i ostale. Romeo, Benvolio i Mercuzio, koji se u prethodnoj sceni još igraju loptom, u idućoj će već ili ubiti ili biti ubijeni. U tim prvim, fundamentalnim i teško kontroliranim životnim zahvaćenostima, tanke su i nerazlučive granice između Erosa i Thanatosa.

Tako su naši junaci poput lutaka na koncima razapeti između vlastitih čežnji i žudnji, diktata okoline, roditeljskih kompromisa: odjednom probuđeni u punome životu, dolaze takoreći do kraja, do konca svojih konaca. Marioneta, lutka s kojom igramo ovu pripovijest, može na pozornici učiniti najviše kad je vezana, savršeno vezana s jednim, s nekoliko, s bezbroj konaca. Marionetin konac jamac je marionetine slobode, ali i njezina granica, njezin konačni kraj. Marioneta preko svojih konaca ne može, bez svojih konaca marioneta je beživotni komad drveta. Jesu li u svojoj strasti, u slobodi koja im je dana pravim emocijama, i Romeo i Giulietta došli do kraja, do konca svojih konaca? Mogu li tu granicu prekoračiti, potrgati svoje konce koji ih ujedno i oslobađaju i vežu, mogu li takvi kakvi jesu postojati onkraj zadanosti okoline, roditeljske nespremnosti, mogu li preživjeti u onoj beskompromisnosti koju iziskuje i zadaje njihova ljubav? Dosluh između osobnih pripovijesti Romea i Giuliette i kazališnog instrumenta kojim ga pokušavamo ispripovjediti, bila bi eto tema, bio bi motiv i razlog naše predstave.

Dubravko Torjanac

Rođen 1957. u Varaždinu. Diplomirao kazališnu režiju i radiofoniju (AKFiT, 1982.), radio kao asistent na glumačkom odjelu AKFiT i kao redatelj u Dramskom programu HR. Režirao šezdesetak predstava: za odrasle, za djecu, lutkarske (u Zagrebu, Dubrovniku, Splitu, Varaždinu, Virovitici, Čakovcu, Sisku). Od 1994. umjetnički rukovoditelj i redatelj Dječje i lutkarske scene HNK u Varaždinu. Lutkarstvo (marionetu) učio kod prof. Albrechta Rosera u Stuttgartu. Piše kazališne, lutkarske i tekstove za djecu, adaptira za radio i kazalište. Kao izvanredni profesor predaje marionetu na Umjetničkoj akademiji u Osijeku, a za svoj rad primio je brojne nagrade i priznanja.

Ivan Duić rođen je 13. veljače 1958. u Varaždinu. Akademski je slikar-grafičar, kazališni scenograf i dugogodišnji suradnik varaždinskog HNK. U posljednjih 20 godina scenograf je u većini predstava Dječje i lutkarske scene, kreator lutaka i kostimograf. Za predstavu Norci, koja je dobila Nagradu hrvatskog glumišta, bio je nominiran za nagradu u kategoriji najbolje scenografije.

Davor Bobić završio je gimnazijsko obrazovanje i Srednju glazbenu školu u rodnom Varaždinu, a diplomirao kompoziciju, teoriju glazbe i klasičnu harmoniku na Državnom konzervatoriju “P. I. Čajkovski“u Kijevu.
U hrvatsko je školstvo uveo izborni predmet Kompozicija, za osnovno i srednjoškolsko glazbeno obrazovanje. Izvanredni je profesor te prodekan za umjetnost i znanost Umjetničke akademije u Osijeku gdje predaje kolegije:
Polifonija, Osnove kompozicije, Poznavanje glazbala i Sviranje partitura. Ravnatelj je uglednih Varaždinskih baroknih večeri i dobitnik mnoštva stručnih i državnih nagrada. Djela mu se izvode na festivalima i koncertima diljem svijeta, a mnogi njegovi radovi postali su dio syllabusa na mnogobrojnim europskim sveučilištima i akademijama.

O predstavi

  • Escalus (Della Scala) knez — Đorđe Dukić
  • Montecchi, glava obitelji u zavadi s Capuletijevima — Goran Guksić
  • Gospođa Montecchi — Lidija Kraljić
  • Capuleti, glava obitelji u zavadi s Montecchijevima — Inga Šarić
  • Gospođa Capuleti — Snježana Ivković
  • Romeo, Montecchijev sin — Goran Guksić
  • Giulietta, Capuletijeva kći — Lidija Kraljić
  • Mercuzio, knežev rođak i prijatelj Romeov — Edi Ćelić
  • Benvolio, Montecchijev sinovac i prijatelj Romeov i Mercuzijev — Tihomir Grljušić
  • Tebaldo, nećak gospođe Capuleti — Đorđe Dukić
  • Paris, mladić, u rodu s knezom i Mercuzijem, Giuliettin prosac — Tihomir Grljušić
  • Giuliettina dadilja — Areta Ćurković
  • Fra Lovro — Edi Ćelić
  • Režija – Dubravko Torjanac
  • Autor glazbe – Davor Bobić (glazba snimana u nuArs studiju pod vodstvom Marina Kereše)
  • Scenografija i kreacija lutaka – Ivan Duić
  • Asistentica redatelja – Areta Ćurković
  • Voditelj tehničke službe – Dražen Golubić
  • Inspicijent – Zdenka Kovaček
  • Majstor tona – Dražen Golubić
  • Oblikovatelj rasvjete – Igor Elek
  • Majstor pozornice – Zoran Grkinić
  • Pozornički tehničar – Tihomil Čakalić
  • Izrada scenografije – Siniša Ardalić
  • Izrada lutaka i kostima – Ivan Duić (posebna zahvala studentima UAOS-a na pomoći u izradi lutaka)

Ne propustite obavijesti o predstavama i događanjima

Back To Top
X