skip to Main Content
Kako je Temnava dobila dan

AUTORSKI PROJEKT:

Dubravko Jelačić Bužimski

PREMIJERA:

rujan 2021.

KORONA SEZONA:

2021. / 2022.

PREUZIMANJE:

KRATKO O PREDSTAVI:

Riječ redatelja
Prema predaji, nakon što je Svarun stvorio svijet, poželio ga je nastaniti bićima sličnima sebi i svojoj ženi. Od stabala je stvorio prve ljude, od hrasta čovjeka, a od lipe ženu. „Eto vidiš! Iz ovih dvaju stabala, što ovdje bez svrhe i cilja rastu nek postanu ljudi i nek im je slika i spodoba u prilici našoj! Nek tako bude na slavu neba i na dobro zemlje!“

Kult stabla susrećemo u samoj staroslavenskoj predaji o nastanku ljudi na zemlji. Kod mnogih je naroda bilo rašireno vjerovanje da su ljudi nastali od stabla i da se njihov duh nakon smrti vraća u isto.

Od tog vjerovanja su se rasprostranila vlastita imena poput Dunja, Višnja, Ruža, Ljubica, Smilja, Bosiljka itd. Slavenski narodi dijelili su to vjerovanje i štovali su šume i stabla, čak im i prinosili žrtve. Vjerovali su da u krošnjama pojedinih stabala žive bogovi.

U radu na predstavi krenuo sam upravo od stabla koje ima tako značajno mjesto u slavenskoj mitologiji. Krošnja – svijet bogova svjetla, deblo – svijet ljudi i korijenje – svijet podzemlja i tame. Da bi preživjelo, Stablo mora imati sva tri dijela, pa tako i ovaj mitološki svijet postavlja čovjeka između Dobra i Zla. Sveprisutna legenda u mnogim mitologijama o bogu koji donosi Svjetlo ljudima osnova je i naše priče. Kako je Temnava dobila dan vodi nas u priču o vječnoj borbi Dobra i Zla u kojoj svjetlost ipak stiže do ljudi.

redatelj i glumac, rođen je 2. prosinca 1963. godine u Sisku. Docent je na Odsjeku za kazališnu umjetnost na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku gdje predaje glumu. U početcima svog kazališnog djelovanja vezan je uz kazalište DASKA iz Siska, jedno od naj značajnih amaterskih i alternativnih kazališta 80-ih godina na ovim prostorima. Od 1988. godine glumac je u Poljskoj gdje studira režiju na Kazališnoj akademiji u Varšavi. Nakon povratka u Hrvatsku, 1998. godine, režira oko 50 predstava (između ostalog u HNK-u Split, HNK-u Rijeka, „Gavelli”, IT&D, Kazalištu Vitovitica, Gradskom kazalištu Joza Ivakić Vinkovci (nagrada Zlatni studio za najbolju predstavu u 2020), HNK Šibenik, INK Pula…). Obnašao je funkciju ravnatelja Doma kulture Sisak u kojemu pokreće Gradsko kazalište Sisak (2006. – 2010.). S predstavama gostuje od Indije, Ruske Federacije, Norveške, Danske do Njemačke, Austrije, Češke Republike, Mađarske i Rumunjske. Prevodi s poljskog jezika.

rođen je 19. rujna 1976. godine u Osijeku gdje je završio osnovnu i srednju gra- diteljsku školu. Na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku završio je preddiplomski studi Kazališnog oblikovanja, a 2019. diplomirao scenografiju. Surađuje s brojnim kazalištima u zemlji i inozemstvu, a radio je scenografije za predstave Jedan čovjek, dva šefa (HNK U Osijeku); Zoološka priča (HNK u Osijeku); Vitez bez konja (Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku); Pravi zapad (Srpsko narodno pozorište iz Novog Sada); Staklena menažerija (Gradsko kazalište Joza Ivakić u Vinkovcima); Štajga (Gradsko kazalište Joza Ivakić u Vinkovcima); Višnjik ( HNK u Osijeku i Osječko ljeto kulture 2020.). Suradnik scenografa bio je na predstavama Udovice (HNK u Osijeku); Dječak koji je govorio bogu (HNK u Osijeku); Što žena umije (GK Joza Ivakić u Vinkovcima), Viđenje Isusa Krista u kasarni V.P. 2507 (GK Joza Ivakić Vinkovci). Tehnolog je nagrađivane predstave Bijeli jelen (Dječje kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku). Predaje na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku na Odsjeku za kreativne tehnologije.

plesna je pedagoginja i kostimografkinja. Završila je preddiplomski sveučilišni studij Kazališno oblikovanje na Umjetničkoj akademiji u Osijeku, a 2019. godine upisuje diplomski studij na Odsjeku za kreativne tehnologije, smjer Kostimograf za kazalište, film i medijske umjetnosti. Kao kostimografkinja radila je u projektima i predstavama brojnih kazališta Gradsko kazalište Požega, Gradsko kazalište „Joza Ivakić“ Vinkovci, Teatar Exit, HNK Osijek, HNK Varaždin, Dječje kazalište Branka Mihaljevića, AKD „Kuntrata“ Sv. Filip i Jakov, Dom kulture Kristalna kocka vedrine) te projektima Umjetničke akademije u Osijeku.

bavi se skladanjem i aranžiranjem te kao glazbenik sudjeluje u brojnim koncertima i scenskim izvedbama. Dosad je skladao i izvodio scensku glazbu za dramske predstave Dobro došli u rat! (1992.), Kidaj od svoje žene (1993.), Pokvarenjak (1994.), Šetnja po krovu, Mačak u vreći (1997.), Bećarac, Utvare, Tartuffe (1998.), Tako je (ako vam se čini), Žetveni Ples, Inoče (1999.), Male komedije, Alaska Jack, Tango drugi put (2000.), Ima zločina i zločina, Jedan dan istine Tone Patrljiča (2001.), Kažiprst, Ujak Vanja (2002.), Uhvaćen u mrežu, Idiot (2003.), Gospodin lovac, Macbeth, Naranča u oblacima (2004.), Vodena koka, Cyrano de Bergerac (2005.), Šokica; te za balete i glazbeno-scenske projekte Aska i Vuk te Zaplešimo kroz povijest (2005.). Često surađuje na projektima Osječkoga ljeta kulture: Rosenkranz i Guildenstern su mrtvi Toma Stopparda, Završnica Samuela Becketa, Velika, velika zemlja Oz Nine Mitrović te Unterstadt Ivane Šojat Kuči za koju je dobio nagradu “Veljko Maričić” na Međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci 2013. za najbolju scensku glazbu, u predstavi koja je dobila Nagradu hrvatskoga glumišta (2012.), potom Hotel slobodan promet (2013.), Maca Papučarica, Ana Karenjina, Navještenje P. Claudela (2014.), Moć zemlje (2015.), Jedan čovjek, dva šefa (2016.), Vrzino kolo (2017.), Lukava udovica, mjuzikl Crvenkapica, Emet (2018.), Pepeljuga, Buba u uhu (2019.), Štajga, Višnjik (2020.) i Udovice (2021).

rođena 1986. u Osijeku. Plesnu naobrazbu započela je u klasičnom baletu. Na Akademiji u Ljubljani završila je izvedbeni smjer suvremenog plesa i koreografije, u klasi prof. Branka Završana. Kao koreograf i suradnik za scenski pokret radila je na dramama, mjuziklima, komedijama, lutkarskim predstavama te predstavama za djecu i mlade. Osim na kazališnom i autorskom području djeluje i na pedagoškom, na području klasičnog baleta i suvremenog plesa.

O predstavi

Svarun: Gordan Marijanović
Svanimir: Srđan Kovačević
Zora: Tena Milić Ljubić
Suronja: Đorđe Dukić
Bjesomar: Inga Malidža
Ljutilo: Aleksandra Colnarić
Morana: Ivana Vukićević
Čort: Areta Ćurković
Narator, Div ptica: Lidija Helajz

asistentica redatelja: Tončica Knez
scenografija: Davor Molnar
asistentica scenografa: Petra Mađarić
video projekcije: Marijan Josipović
kostimografija: Jasminka Petek Krapljan
asistentica kostimografkinje: Kristina Tokić
skladatelj: Igor Valeri
oblikovanje rasvjete: Igor Elek
scenski pokret: Maja Huber
Režija i adaptacija: Jasmin Novljaković
voditelj tehničke službe: Dražen Golubić
inspicijent: Zdenka Kovaček
majstor rasvjete: Igor Elek
majstor pozornice: Zoran Grkinić
tehničar ton: Josip Ogribić
tehničar svjetlo: Hrvoje Đumlija
pozornički tehničar: Tihomil Čakalić
izrada kostima: Jasminka Petek Krapljan, Zvonko Majdiš, Maja Marković
izrada scenografije: Siniša Ardalić, Davor Molnar, Petra Mađarić, Dražen Matijašević, Marija Pletikosić

Back To Top
X