skip to Main Content
Nezaboravak

Premijera:

3. studenoga 2018.

Sezona:

2018./2019.

Godine:

6+

Produkcija:

Dječje kazalište Branka Mihaljevića

Koprodukcija:

Zavod Kuskus

Kratko o predstavi:

U kazalištu za djecu, stare osobe se najčešće pojavljuju kao blago puno bogatih uspomena i životnih istina. Pojavljuju se kao simbol mudrosti i iskustva, zbog čega želimo slušati njihove priče iz prošlosti. Ali stvarni život ovu romantičnu sliku starosti zna okrenuti potpuno naopako.

U središtu predstave Nezaboravak je odnos djeda i unučice Lučke. Djed postaje zaboravan, vidi stvari kojih nema, čudno se ponaša i ne zna objasniti zašto je tako. Ako Lučkinu majku djedovo ponašanje sve više i više brine, Lučki se čini promjenjeni djed zanimljiv. Uživi se u njegov svijet neobičnih ideja i munjevitih pomisli. Djed se zbog demencije postepeno vraća u svoje djetinjstvo, a Lučka uz njega sve više odrasta. U jednom se trenutku njihovi se putovi križaju i povezuju u zajedničkom doživljaju igre.

Predstava će pomoću maski, lutaka, kazališta predmeta i sjena, na poetski i vizualno uzbudljiv način, prikazati psihološki svijet starih ljudi s demencijom. Ako se djeca i odrasli užive u njihov drukčiji način shvaćanja svijeta, mogu ga tako bolje razumjeti i prihvatiti promjene u odnosima sa starim osobama koje ova bolest donosi.

Peter Kus, Urša Adamič

Peter Kus je skladatelj, lutkarski redatelj, graditelj instrumenata i pedagog. Autor je predstava u kojima istražuje područja u kojima se isprepliću glazba i lutkarsko kazalište. Rezultat istraživanja su predstave Crna kuhinja (2004.), Glas (2005.), Tristan Vox (2006.), Kralj prisluškuje (2007.), Izgubljeni ton (2010.), Luda šuma (2012.), 造音小子嗶叭蹦 (2014.), Zvučna kuhinja (2015.) i Džumbus (2017.) Istražuje i druge lutkarske žanrove kao što su video (Raspjevani zamak, 2011.) i sjene (Vučje srce, 2015.). Sa svojim je predstavama gostovao na brojnim međunarodnim festivalima gdje je osvojio različite nagrade. Peter Kus također osmišljava i izrađuje originalna glazbala. Godine 2008. u Etnografskom muzeju u Ljubljani postavio je, prvu u nizu, izložbu glazbala “Eufonija” s kojima je kasnije gostovao u Celju i Mariboru. Izložba Zvučni vrt postavljena je u Francuskoj, Austriji, Šibeniku, Osijeku, Rijeci, Kotoru, Ljubljani i Mariboru. Suautor je priručnika o gradnji glazbenih instrumenata “Raspjevani zamak” (Stripcore, 2010.).

Dramaturginja i biologinja Urša Adamič je kao dramaturginja surađivala s redateljicama Yuliom Roschinom, Renatom Vidić i Ninom Šorak, a kao asistentica redatelja i sa Silvanom Omerzuom. S redateljicom Ninom Šorak radila je predstavu o demenciji Gdje sam ostala, a zajedno su realizirale i predstavu Otok po motivima romana Galapagos i kazališnu krimi dramu Praznina sjećanja. Nekoliko godina kao mentorica i dramaturginja surađuje na godišnjim produkcijama amaterske omladinske scene u SNG Nova Gorica. Predstava »Nezabo- ravak« Petera Kusa prva joj je suradnja izvan matične države i prva s Dječjim kazalištem Branka Mihaljevića.

Nathan Esku je ilustrator koji s puno znatiželje iskušava nove tehnike i materijale te neprestano pomiče granice svog kreativnog izraza. Njegovo eksperimentiranje u vizualoj umjetnosti rezultiralo je profesionalnim usavršavanjem u nekoliko područja kao što su slikarstvo, kiparstvo, grafičko oblikovanje, fotografija, oblikovanje interijera, animacija te likovnost u lutkarskim kazalištima. Svako ostvarenje jedinstveno je iskustvo koje prenosi iz jednog područja u drugo, reciklira ga i ponovno stvara. Kao samostalni umjetnik uspješno je radio na raznim projektima. Radi s vodećim agencijama za oglašavanje, a svoj rad predstavio je na mnogim samostalnim i grupnim izložbama. Završio je studij na Akademiji likovnih umjetnosti i dizajna u Ljubljani, a specijalizaciju ilustracije na Akademiji u Budimpešti.

Rođena je 13. ožujka 1981. Završila je srednju Tekstilno-tehničku školu za odjevnog tehničara 1999. godine, potom Tekstilno-tehnološki fakultet u Zagrebu, smjer dizajna tekstila i odjeće kao diplomirani viši modni dizajner 2004. godine. Magistrirala je, također, na Sveučilištu u Zagrebu, Tekstilno – tehnološki fakultet na Sveučilišnom diplomskom studiju kao Magistra struke, inženjerka tekstilnog i modnog dizajna, smjer: kostimografija 2013. godine. Radno iskustvo konstrukcije, modeliranja i dizajna stekla je radeći u radionici HNK u Zagrebu pod vodstvom Jelice Ozimec, gdje je sudjelovala u izradi brojnih opernih, dramskih i baletnih produkcija. Kao dizajner, konstruktor i modelar radila je i u modnoj industriji: Varteks Pro d.o.o. Varaždin, Sloga IMK d.o.o. Požega, Smoda d.o.o. Požega, bavila se poslom stilistice i vizažistice (Poslovni časopis B4-LIFE, modna agencija Formo models, Zagreb), organizirala modne revije te pisala vlastitu modnu kolumnu. Sudjelovala je u brojnim grupnim i sa-mostalnim modnim revijama, a od 2009. kao kostimograf surađuje s kazalištima i Umjetničkom akademijom u Osijeku. Od 2015. godine predaje na Umjetničkoj akademiji u Osijeku, na Odsjeku za primijenjenu umjetnost. Za scenografiju i kostime u predstavi Bijeli jelen Dječjeg kazališta Branka Mihaljevića nagrađena je na 20. Susretu profesionalnih kazališta HC Assitej u Čakovcu.

O predstavi

  • Djed Ivica Lučić
  • Unučica Lučka Kristina Kovačević
  • Mama Aleksandra Colnarić
  • Režija Peter Kus
  • Dramaturgija Urša Adamič
  • Likovno oblikovanje predstave Natan Esku
  • Kostimografija Zdenka Lacina
  • Asistentica kostimografkinje Tončica Knez
  • Glazba Peter Kus
  • Scenski pokret Miha Arh
  • Oblikovanje rasvjete Igor Elek
  • Izrada lutaka Natan Esku, Tončica Knez
  • Izrada rekvizita i scenografije Peter Kus, Siniša Ardalić, Mitja Jerič, Aleš Kuzma, Jurij Kus i Tončica Knez
  • Izrada kostima Zdenka Lacina, Maja Marković, Tončica Knez
  • Voditelj tehničke službe Dražen Golubić
  • Inspicijentica Zdenka Kovaček
  • Majstor rasvjete Igor Elek
  • Majstor pozornice Zoran Grkinić
  • Tehničari ton/svjetlo Josip Ogribić, Hrvoje Đumlija
  • Pozornički tehničar Tihomil Čakalić

27. SLUK – Kritikaz 5.6.2019.

 

Glas Slavonije, 17. travnja 2020.

Back To Top
X