skip to Main Content
Čudni kovačev sin

AUTOR:

Vanja Jovanović

PREMIJERA:

8. svibnja 2025.

SEZONA:

2024. / 2025.

PREUZIMANJE:

KRATKO O PREDSTAVI:

Vitezove u pričama volimo zato što su čiste otjelovljene vrijednosti koje svi želimo imati. Hrabrost, poštenje, požrtvovnost i nesebičnost iz vitezova isijavaju blistavije od njihovih oklopa. Kralj Ping u našoj predstavi svom vitezu kaže: „Ne treba ti mač, hrabrost je najbolje oružje“ jer, na kraju, viteški oklop je samo komad metala ako ispod njega ne kuca viteško srce.

No, ma kako snažno, nijedno srce nije od kamena. Na njegove otkucaje utječu naše riječi, misli i djela, pa zato prema njemu treba biti nježan. Svakom treba da netko u njega vjeruje i pruži mu priliku da se dokaže.

U kraljevstvu Ping, umjesto tradicionalnog stolnoteniskog turnira, ovog će se puta odigrati sasvim drugačiji meč. Onaj između stanovnika kraljevstva i čudnog kovačevog sina koji će na viteški zadatak krenuti s pola pameti, ali bar toliko većim srcem. Hoće li to biti dovoljno?

Petra Pleše

Petra Pleše rođena je 2001. godine u Karlovcu. Studentica je druge godine diplomskog studija Kazališne dramaturgije pri zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti. Dramaturginja je predstave nastale po Čehovljevim jednočinkama – “Ajmo probat Čehova” (GK Zorin dom, 2020.) te autorskog projekta “Mala zabava” (Teatar &TD, 2022.), čiji tekst potpisuje s Vanjom Jovanovićem. Na glumačko lutkarskoj predstavi za mlade “Mali požari” (Mala scena, 2024.), te autorskom projektu “Kad se zaljubljujemo” (HNK Ivana pl. Zajca, 2024.) potpisuje dramaturgiju te suautorstvo teksta. Kritiku izvedbenih umjetnosti objavljuje na portalu Kulturpunkt

Vanja Jovanović rođen je 1993. godine u Osijeku gdje je završio osnovnu i srednju školu. Nakon srednje građevinske škole, 2011. godine upisuje Umjetničku akademiju u Osijeku, smjer gluma i lutkarstvo na kojoj magistrira 2017. godine. Zapošljava se kao glumac / lutkar u Gradskom kazalištu lutaka Rijeka 2016. godine, a 2018. upisuje MA studij kazališne režije i radiofonije na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu. Do sada je kao redatelj profesionalno radio u kazalištima GK Požega, GKL Rijeka, GKL Zadar, Teatar Puna kuća, GDK Gavella, Kazalište Virovitica, Teatar &TD, GK Zorin dom, KD Pinklec, KC Osijek, Teatar Rugantino, HNK Zadar, Empiria teatar, LK Mostar, DPRS Banja Luka, HNK Varaždin i HNK Osijek. Predstava Čudni kovačev sin prva mu je suradnja s našim Kazalištem.

Mario Tomašević, rođen 1995. u Sinju. Osnovnu školu završio je u Sinju, a srednju, Školu likovnih umjetnosti, u Splitu. Na Akademiji za umjetnosti i kulturu u Osijeku, završava Preddiplomski sveučilišni studij kazališno oblikovanje (danas Dizajn za kazalište film i televiziju) te dobiva godišnju Dekaničinu nagradu Akademije za umjetnost i kulturu za izvanredan akademski uspjeh i sudjelovanje u osmišljavanju umjetničkih projekata. Sudjelovao je u više kostimografskih projekta od kojih su najznačajnije samostalne kostimografije: ‘Hedda Gabler‘‘ Henrika Ibsena u režiji Anice Tomić u Teatru &TD, Zagreb; te asistenture Duški Nasić na operi „Samson i Dalila“ u režiji Roberta Boškovića, u Hrvatskom narodnom kazalištu u Osijeku. Dio je i autorskog tima Vanje Jovanovića, s kojim je radio kao scenograf i kostimograf na nagrađivanoj dramskoj premijeri Kulturnog centra Osijek „Plišana revolucija“, a kostimograf je i u novoj uspješnici HNK Osijek “Gospodar muha”

Ljudevit Laušin, rođen u Osijeku 1982. godine. Njegov glazbeni put započeo je studijem na Umjetničkoj akademiji u Osijeku, gdje je diplomirao 2012. godine, ovjenčan Rektorovom nagradom za umjetničko djelo, glazbenu predstavu “Barun Trenk – Cabaret”. Još tijekom studija, Laušin se posvetio skladanju scenske glazbe, gradeći bogato iskustvo u skladanju, snimanju, produkciji i masteringu. Njegov opus obuhvaća raznovrsne kazališne projekte, od dramskih predstava poput nagrađivane “Plišane Revolucije” (2023.), do lutkarskih čarolija kao što su “Najljepši Bor Zelene Gorice” (2023.) i “Devet Života Mace Lukasa” (2024.). Laušin je također osnivač i frontmen rock sastava “The Red Roosters”, čiji retro glazbeni izričaj privlači publiku u zemlji i inozemstvu. Kao član Hrvatskog društva skladatelja i Hrvatske glazbene unije, njegove skladbe redovito se emitiraju na radijskim postajama, uključujući Hrvatsku radioteleviziju. Njegov skladateljski rad obuhvaća i djela za klasičnu gitaru, zbor, solo instrumente te gudački kvartet. Skladba za mješoviti zbor, “Dies Irae”, nagrađena je na natječaju Hrvatskog sabora kulture 2010. godine, a klavirske skladbe objavila je nezavisna izdavačka kuća “Tux People’s Music” iz Texasa.

O predstavi

Ivana Vukičević
Tena Milić-Ljubić
Gordan Marijanović
Grgur Grgić
Srđan Kovačević

Tekst: Vanja Jovanović i Petra Pleše
Dramaturgija: Petra Pleše
Režija: Vanja Jovanović
Scenografija i kostimografija: Mario Tomašević
Glazba: Ljudevit Laušin
Oblikovanje svjetla: Igor Elek
Scenski pokret: Maja Huber
Voditelj tehničke službe: Dražen Golubić
Inspicijent: Zdenka Kovaček
Majstor tona: Josip Ogribić
Majstor rasvjete: Igor Elek
Majstor pozornice: Zoran Grkinić
Tehničar svjetlo: Hrvoje Đumlija
Pozornički tehničar: Tihomil Čakalić
Izrada kostima: Mario Tomašević
Izrada scenografije: radionica HNK u Osijeku

Back To Top
X